Η ψυχολογία ενός κουρέματος – pixie cut – και οι δραματικές αλλαγές που τόλμησαν icons του κινηματογράφου από τα 50’s έως σήμερα.

Η ψυχολογία ενός κουρέματος – pixie cut – και οι δραματικές αλλαγές που τόλμησαν icons του κινηματογράφου από τα 50’s έως σήμερα.

Όταν μια γυναίκα αποφασίζει να κόψει κοντά τα μαλλιά της συχνά τα μηνύματα είναι πολλά και διαφορετικά. Είναι ένας δείκτης μιας νέας στάσης ζωής απέναντι στα πράγματα.

Στην νέα εποχή που ζούμε η ανάγκη για αλλαγές είναι στο προσκήνιο ενώ τα μαλλιά μας είναι ένας γρήγορος και αποτελεσματικός τρόπος να απαλλαγούμε από βάρη του παρελθόντος . Συμβολικά δηλώνει την ανάγκη μας να κόψουμε τοξικούς δεσμούς του παρελθόντος ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε δει γυναίκες πριν η μετά από έναν χωρισμό να αποχαιρετούν την μακρυά τους κόμη. Νιώθοντας έτσι ελεύθερες και απελευθερωμένες να παρουσιάσουν στον κόσμο μια νέα εικόνα του εαυτού τους και των πιστεύω τους.

 

Σήμερα τα κοντά μαλλιά είναι μια αδιαμφισβήτητα  νέα δυνατή τάση που για έμενα συνδέεται άρρηκτα με την τόλμη και την δύναμη που καλούνται κι επιδιώκουν οι γυναίκες να επιδείξουν στην νέα – θηλυκή εποχή που απαιτεί ο νέος κόσμος. Μια εποχή που θα την χαρακτηρίζει η ενσυναίσθηση και η φροντίδα προς τον εαυτό μας και τους άλλους.

Ξεκινώντας από την δεκαετία του 50 η νέα εικοσάχρονη στάρλετ Jean Seberg  είναι η επίλεκτη πρωταγωνίστρια για την ταινία του New Wave κινήματος  Bonjour Tristesse. Είναι μια ιδεαλίστρια  αντισυμβατική νεαρή γυναικά όπου  διόλου τυχαίο δεν είναι οτι συμμετέχει σε ένα καλλιτεχνικό κίνημα το οποίο θεωρείτο ένα από τα πιο επιδραστικά στην ιστορία του σινεμά. Τα κοντά boyish ανεπιτήδευτα μαλλιά της είναι μέρος της συνολικής της εικόνας όπου δίνουν την απαραίτητη εικαστική προσέγγιση μέσα από το σχήμα του κεφαλιού της, της φιγούρας της και του μοναδικού της στιλ για την ολοκλήρωση του ρόλου της.

Μια δεκαετία σχεδόν αργότερa βλέπουμε την Mia Farrow στο μωρό της Rosemary να εμφανίζεται με το νέο pixie κούρεμα. Ένα κούρεμα που έμεινε στην ιστορία με τον μεγάλο Vidal Sassoon να επιστρατεύεται από την Paramount Pictures για να δημιουργηθεί hype γύρω από την ταινία. Λίγοι έμαθαν οτι η ίδια η  Mia Farrow είχε κόψει τα μαλλιά λίγο καιρό πριν με το ψαλιδάκι νυχιών. Το κούρεμα στην ίδια την ταινία χρησιμοποιείται ως μεταφορά ώστε μέσα από την δραματική της αλλαγή να επιδείξει και να αντλήσει την απαραίτητη  δύναμη που χρειάζεται για να παλέψει με τον κινηματογραφικό της δαίμονα.

 

 

Έκτοτε γυναίκες ανά τον κόσμο ανατρέχουν στο pixie look της για να αντλήσουν έμπνευση για την επερχόμενη αλλαγή τους, ανάμεσα τους πολλές διασημότητες όπως η Michelle Williams η οποία ενηλικιώθηκε καλλιτεχνικά μέσα από το  κοντό της κούρεμα. Για την ίδια έχει ένα συμβολισμό παραπάνω αφού όπως έχει δηλώσει “τα έκοψα για ένα άντρα που του άρεσαν τα κοντά μαλλιά και τα ‘φοράω’ στην μνήμη του” αναφερόμενη στον  αυτόχειρα σύζυγο της Heath Ledger.

 

 

 

Δεν είναι λίγες οι φορές  που κατά την διάρκεια ταινιών ή και πριν από αυτές οι πρωταγωνίστριες καλούνταν να αποχωριστούν την μακρυά τους κόμη. Πίσω στην δεκαετία του 50 η Audrey Hepburn ως Σαμπρίνα στην ομώνυμη ταινία , μια νέα γλυκιά άλλα σχεδόν αδιάφορη νεαρή γυναίκα μεταμορφώνεται κατά την διάρκεια του ταξιδιού της στο Παρίσι μέσα από το κοντό της κούρεμα σε style icon. Είναι τότε που ο παιδικός της έρωτας  και όχι μόνο την βλέπει με άλλη ματιά και την ερωτεύεται αλλά πλέον η ίδια  έχει την αυτοπεποίθηση  και γνώση να επιλέξει αυτόν που της ταιριάζει, τον δυναμικό και επιτυχημένο αδερφό του. Τα κοντά μαλλιά άφηναν ελεύθερο τον λαιμό της και διέγραφαν υπέροχα του ωμούς της που μόνο μη θηλυκά μπορείς να τα χαρακτηρίσεις.

Αρκετά αργότερα στα τέλη της δεκαετίας του 90  η Gwyneth Paltrow  μέσα από την ταινία Sliding Doors επαναφέρει σχεδόν με μανία για όλα τα fashion icon της εποχής τα κοντά ξανθά μαλλιά. Οι αναμνήσεις μου  πίσω στα  late 90’s μου υπενθυμίζουν τις νέες γυναίκες που έσπευδαν στα κομμωτήρια του Κολωνακίου ώστε να αποκτήσουν το πολυπόθητο πλατινέ pixie της Gwyneth  πριν από τα νυχτοπερπατήματα στα in clubs της εποχής. Κάπου εκεί ήμουν και εγώ.

 

 

 

Το 2004 εμφανίζεται η Halle Berry στην αναγέννηση της ως Catwoman να  αποκόβεται από τις βαρετές της μπούκλες και να δημιουργεί με το ψαλίδι της κουζίνας το choppy messy pixie, δηλώνοντας έτσι την υπερφυσική της δύναμη και πεποίθηση οτι όλα μπορεί να τα καταφέρει και ενώ η ταινία δεν θα μείνει στην ιστορία, το hair look της Halle Berry έκανε την διαφορά. Έναν χρόνο αργότερα η Natalie Portman έπρεπε να αποδείξει στον επαναστάτη V στην ταινία V For Vendeta  ότι είναι μια  πιστή, ανεξάρτητη, δυνατή  νέα γυναίκα που δεν την ορίζουν τα μαλλιά της παρόλο που με πόνο τα αποχωρίζεται.

 

 

Σε κάθε περίπτωση όταν μια γυναικά αποφασίζει να κόψει τα μαλλιά της κοντά επαναπροσδιορίζεται.  Δηλώνει με έναν τρόπο τα νέα της θέλω, επανεξετάζει την αισθητική της το στιλ της, αφήνει πίσω παλιές πεποιθήσεις ενώ κερδίζει χρόνο μέσα από την ευκολία του styling  που απαιτούν τα κοντά μαλλιά.

Τα κοντά μαλλιά πάνε σε όλες τις γυναίκες και αυτό έχει αν κάνει με την ιδανική επιλογή χρώματος και σχήματος. Το πιο σημαντικό είναι η ίδια να μπορεί να υποστηρίξει το νέο της look μια και θα τραβήξει πάνω της βλέμματα από το περιβάλλον τής και όχι μόνο.